Tuesday 4 October 2011

aku,emas dan perak

Ogos 2011,di pagi yang hening sambil badan dibelai dengan suhu air cond yang dingin,aku membelek helaian akhbar berita harian dengan penuh tertib dan cermat sambil mata melirik setiap tajuk berita yang dipaparkan.

akhirnya pandanganku terhenti pada suatu artikel yang lebih kurang berbunyi " Pelaburan Emas Ubah Nasib".Dengan tidak semena-mena,aku menjadi begitu teruja lantas membaca berita tersebut sehingga habis.bermula si situlah aku mula mengenali tentang pelaburan emas yang bernilai ini.





aku tidak mengambil masa yang panjang...minggu kedua ketika umat Islam menjalani ibadat puasa,aku bertekad pergi ke kluang untuk bertemu dengan Master Dealer Public Gold En Faeez Mazlan.Aku diberikan taklimat secara ringkas tentang pelaburan emas serta latar belakang syarikat klik di sini

Dengan hanya bermodalkan 10k...aku mula menyimpan beberapa dinar dan jongkong emas.semuanya tidak berakhir di situ,duit simpanan yang masih berbaki aku gunakan untuk membeli barang kemas untuk kegunaan isteri dan anak2 serta untuk dijadikan sebagai satu cabang pelaburan








pada oktober 2011,iaitu lebih kurang 2 bulan dari tarikh pembelian emas yang pertama,aku secara rasminya menjadi dealer Public Gold apabila mengeluarkan sebanyak 20k daripada simpanan yang berbaki untuk melengkapkan syarat sebagai ejen rasmi..hehehe..nampaknya impian aku untuk menjadi seorang peniaga emas tercapai akhirnya.aku tak perlukan modal juta-juta untuk buka kedai emas sebaliknya hanya 20k sahaja.mudah kan?

memandangkan invest ini ribu2 aku tidak mengambil sikap enteng untuk membuat keputusan.menerusi pembacaan di internet dan bersoal jawab di laman sosial facebook bersama dengan otai2 emas,aku memberanikan diri mencuba nasib dalam pelaburan yang cukup menguntungkan ini yakni PELABURAN EMAS FIZIKAL.

segalanya masih baru..kita perlukan masa untuk berjaya..aku pegang 3 prinsip otai2 emas iaitu 1- ilmu 2- sabar 3- jangan tamak.

SAYA SUDAH ANDA BILA LAGI?

jumpa lagi di entry yg seterusnya.


opsss...lupa plak nak inform..aku juga terlibat dengan pelaburan perak untuk longterm investment..nanti aku ceritakan di ruangan seterusnya.babai







INGAT TUAN-TUAN PERAK ADALAH EMAS MASA DEPAN.























































































































No comments:

Post a Comment