Thursday 13 October 2011








DIRI AMBO: PG code 014523
kawe adalah Zuhaimi, asal dari Tumpat, Kelantan. Seorang cikgu di sekolah menengah di Endau Johor.Masih baru  berjinak dalam pelaburan emas.Tapi kawe tetap yakin pelaburan emas tidak merugikan, berdasarkan beberapa faktor berikut;

1- Emas semakin tinggi nilainya sedangkan wang semakin rendah nilainya, Lo ni 10 rial skali gi make yah..
Pelaburan emas tiada cukai kerajaan atau kos pengurusan, kita lah Pengurus Pelaburan, Kita boleh agak bila emas turun, jadi beli masa hargo rendah.
2- Emas adalah kalis inflasi dan selamat, Emas tak macam duit, buleh diniaga secara maya jadi risiko adalah tinggi.
3- Emas adalah aset yang terunggul dimana ia dikenali dan bernilai oleh seluruh umat manusia. Bawak la emas ke mana-mana seluruh dunia, ianya adalah bernilai dan laku, hinggakan penduduk di syurga pun memakai emas.
4- Emas tidak boleh dimanipulasikan iaitu tidak boleh dicipta seperti tanah. Jadi, permintaanya semakin tinggi. Berbeza dengan pelaburan tanah,,modal pelaburan tanah adalah besar dan susah dibahagi-bahagikan sedangkan pelaburan emas mudah dibahagi-bahagikan. Nak bagi ko anok-anok pun senang..tak akan berlaku pergaduhan.
5- Emas mempunyai banyak kegunaannya dalam dunia kini seperti cip computer, handphone dan sebagainya.Ini menyebabkan permintaan terhadap emas akan meningkat dan seterusnya harga emas akan terus meningkat. Jadi marilah kita sama-sama melabur dalam pelaburan emas untuk mengandakan keuntungan demi masa depan…tel atau sms kawe selaluh…..”

No comments:

Post a Comment